Hvorfor velge Prima Assistanse?

Lokalkontor

Lokalkontor

Vi har lokalkontor som dekker hele landet, så hos oss får du tett og god oppfølging. Du får din egen kontaktperson, som kan hjelpe deg med f. eks. ansettelse av gode assistenter eller koordinering av møter. Vi tilbyr jevnlig kurs for assistenter og arbeidsledere.

Skreddersøm

Skreddersøm

For å sikre at du får den mest tilpassende personlige assistansen, legger vi til rette for at du skal kunne skreddersy din egen BPA-ordning. Hvis du ønsker, hjelper vi til med turnusplanlegging. Vi har også et BPA-råd som består av arbeidsledere som selv har BPA. De har den erfaringen som trengs og målet er at BPA skal ivaretas på best mulig måte for alle.

Ikon i grønn farge som viser et prosenttegn.

Driftsmidler

For at du skal kunne drifte ordningen din på en god måte, setter Prima Assistanse av fem prosent av timeprisen fra kommunen til driftsmidler. Disse kan du bruke til å dekke utgifter som for eksempel reisekostnader for assistenter eller HMS-tiltak. Som arbeidsleder kan du få daglig oversikt over timeforbruk og driftsmidler, og vi har digitale timelister.

Juridisk hjelp

Juridisk hjelp

Vårt veiledningsteam kan bistå deg med hele din BPA-sak. Veiledningsteamet består av mennesker med kompetanse på områder som juss, ergoterapi, barnevern, spesialpedagogikk og psykologi, bred pårørendekunnskap, samt personlig erfaring med BPA. Finn ditt lokalkontor her.

BPA-råd

BPA-råd

Vårt BPA-råd består av erfaringskonsulenter, dvs. at de selv har BPA eller har god erfaring med dette. BPA-rådet jobber kontinuerlig for at Prima skal levere best mulig BPA-tjenester – både for assistenter og for arbeidslederne våre. Derfor er BPA-rådet alltid på utkikk etter ny kunnskap og utvikling av vår BPA-leveranse, og vil bistå Primas lokalkontorer med kurs, markedsføringstiltak m.m. Rådgiverne har egne spesialfelt, og er både politisk og samfunnsmessig engasjert. Målet er at BPA skal ivaretas på best mulig måte for alle. Klikk her for kontaktinfo til våre BPA-rådgivere.

Ikon i grønn farge som viser et lynnedslag.

Rask respons

Helt fra første møte skal du oppleve at vi i Prima Assistanse både er profesjonelle og pålitelige. Vi vet at tilgjengelighet er viktig for deg, og derfor gjør vi hva vi kan for besvare henvendelser så raskt som mulig. Du kan nå oss på telefon og e-post via nettsidene våre, eller chat via sosiale medier. Eller så kan du selvfølgelig komme på besøk i våre hyggelige kontorlokaler!